چگونه فرزندان خود را کنترل کنیم؟

راهکار های مشکلات والدین در کنترل فرزندان
همه این مشکلات راهکار دارد و به سادگی می‌ توان پیوند دوستانه ای با فرزندان خود ساخت؛ چرا که وظیفه کنترل و تربیت فرزندان به عهده والدین است و اگر رابط خوبی در این بین وجود نداشته باشد، فرزند کامل و بالغ هم در میان نخواهد بود.

در ادامه راهکار ها و هدف هایی را با شما به اشتراک می‌ گذاریم که در روند تربیتی و رشد  فرزندان شما تاثیر بسیاری دارد.

چشمان خود را باز نگه دارید
والدین باید از حال و هوا و فعالیت های فرزندان خودآگاه باشند؛ از طرفی نباید همیشه جلوگیری کنید، بسیاری از تفریح ها و تحرکات فرزندان شما نیاز به سخت گیری بیش از حد ندارد، بنابراین شیوه تربیتی را در یک حالت تعادل نگهدارید، کمی آزادی عمل آنچنان هم بد نیست؛ با اینکار از مشکلات آینده و کاهش سطح رابطه با فرزندان جلوگیری می‌ شود.

یک رابطه کارساز با آموزگار فرزند خود بسازید
بهتر است والدین در روند تربیت فرزندان خود با آموزگار فرزندان ارتباط نزدیکی داشته باشند و بخشی از این روند را با آموزگار پیشروی کنند. در دوره های زمانی پیوسته برای آگاه شدن از وضعیت تحصیلی و اخلاقی فرزند خود به مدرسه سر بزنید و با آموزگار ها در این باره گفتگو کنید.

توانایی های اجتماعی را تقویت کنید
مشکل برخی از والدین در رفتار و عملکرد فرزندان مربوط به بیرون از خانه است! فرزندان شما در محیط دوستانه خانه از حق خود دفاع می‌ کنند ولی پا به بیرون از خانه که می‌ گذارند، فردی ضعیف در برقراری رابطه یا دفاع از حق و گفتن حرف خود هستند.

فرزندان باید ساخت یک رابطه دوستانه با همکلاسی های خود را یاد بگیرند؛ شاید بهتر باشد به پرسیدن دیدگاه فرزندان خود درباره موضوعات مختلف امکان ابراز عقیده را به آنها هم بدهید.

به مستقل شدن فرزندان خود کمک کنید
برای والدین نکته بسیار مهمی است که به فرزندان خود یاد بدهند، در آینده حل مشکلات به عهده خود فرزندان است و باید مستقل تصمیم گیری کنند؛ بنابراین وابستگی آنها به والدین از دیدگاه قدرت عمل کمتر شود.

شیوه درست برقراری ارتباط با فرزندان خود را یاد بگیرید
این مهمترین نکته ای است که در این نوشته به آن می‌ پردازیم، چرا؟ همه روش های بالا تنها زمانی قابل پیاده سازی و انجام است که شما بتوانید به سادگی و با شیوه مناسب با فرزندان خود ارتباط برقرار کنید. رفتار و شیوه عملکرد بد باعث دوری فرزندان از حرف ها و توصیه های شما می‌ شود.

روش های بالا باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی امروزی می‌ شود؛ از آنجایی که فرزندان امروزی دنیای بزرگتر و غیر قابل اعتماد تری به نام فضای مجازی (اینترنت) را تجربه می‌ کنند، مسئولیت والدین سنگین شده و نیاز به آگاهی بیشتر هم بیشتر از پیش احساس می‌ شود.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست