طرح امانت اسباب بازی

قال رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: عَرامَهُ الصَّبیِّ فِی صِغَرِهِ زِیادَهٌ فِی عَقلِهِ فِی کِبَرِهِ

«بازیگوشی بچه در سنین پایین نشان فزونی عقل او در بزرگسالی است.» (کنزل العمال، ح ۳۰۷۴)

امروزه یکی از نگرانی های والدین در تعلیم و تربیت فرزندان خود، دستیابی به روش های جدیدی بوده است که با آن ها بتوانند کودکان خود را به توان حداکثری برسانند و از آن جا که هر کودکی منحصر به فرد و بی همتا می باشد تعیین سبک یادگیری برای کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هوارد گاردنر معتقد است، هر فرد حداقل دارای هشت نوع هوش می باشد، نظریه هوش چندگانه گاردنر سیستمی برای تغییر در نگرش آموزش به ویژه در دوران اولیه کودکی فراهم نموده است.

امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، شاید یکی از اولین قربانیان شرایط سخت اقتصادی، غفلت و فراموشی پرورش هوش، خلاقیت و استعداد فرزندان می باشد.

کارشناسان معتقدند بازی مقدمه ای برای عمل جدی و هدفمند است. در بازی است که کودک به توانایی های خود در برقراری ارتباط با دیگران و قدرت زبانی، عقلی و جسمی نهفته در وجودش پی می برد. بازی باعث بالا رفتن سرعت رشد ذهنی کودک می شود. حین بازی است که کودک از ویژگی های اشیاء پیرامون خود شناخت دقیقی به دست می آورد. بنابرین بازی نیازی ضروری برای کودک است.

آنها همچنین بر این باور هستند که بازی کودکان در سنین مختلف یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه ها برای پرورش هوش چندگانه افراد حتی در بزرگسالی می باشد. روانشناسان حتی به نقش بی بدیل بازی در ایجاد روابط صمیمی بین افراد خانواده و حتی ترمیم برخی از رابطه های مخدوش نیز اذعان دارند. اگر بازی را کار کودک بشماریم اسباب بازی ابزار کار اوست. اسباب بازی ها نقش مهمی در زندگی کودک بازی می کند. از نظر روانشناختی اسباب بازی می تواند کارکرد هایی مثل تفریح و سرگرمی و آشنایی کودک با مفاهیم حجج، اندازه و شناخت رنگ های گوناگون و ایجاد مهارت و خلاقیت در آن ها داشته باشد. از سویی دیگر کارکرد های پنهانی اسباب بازی می تواند از طریق شکل، رنگ، اندازه، طرح، زمینه و روش کار با وسائل به طور غیر مستقیم به کودک القاء شود. اسباب بازی هایی ارزش روانشناختی دارند که کودک در بازی با آن ها نقش فعالی داشته باشد.

مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان در پی رسالت خود در برابر خانواده های محترم طلاب که از نظر اقتصادی نیازمند توجه بیشتری هستند طرحی را با عنوان امانت اسباب بازی در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس این طرح، طلاب محترم می توانند پس از دریافت مشاوره، در مورد روحیات فرزندان خود، اقدام به دریافت بازی مورد نظر برای مدت ۲ هفته نمایند و بعد از مدت معین بازی دیگری را به امانت دریافت نمایند.

مراحل امانت گرفتن اسباب بازی

بعد از مراجعه به سایت مرکز مشاوره و عضویت در سایت ، اطلاعات و مشخصات درخواستی را تکمیل کرده و اسباب بازی مودر نظر را انتخاب کنید
پس از تکمیل فرم با شماره ۰۳۱۳۲۲۱۹۹۰۸ داخلی ۱۰۱ تماس بگیریدو در نهایت جهت امانت گرفتن به  مرکز مشاوره حوزه علمیه مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست