مقابله با سختی های فرزند پروری

چگونه با سختی های فرزندپروری مقابله کنیم؟
شاید سرپرستی فرزندان و مراقبت از آنها یکی از بهترین احساس هایی باشد که در طول زندگی تجربه می‌کنید؛ اگرچه سرپرستی و فرزند پروری می‌تواند استرس زا هم باشد.

بدون اینکه به سختی ها و فشار های بزرگ کردن بچه ها بپردازیم، یک راست به سراغ تجربیات و نکات علمی می‌رویم که در زمینه مقابله والدین با مشکلات و سختی های فرزند پروری کمک می‌کند.

در دنیای امروزه که والدین با توصیه های فرزند پروری بسیاری از سمت انجمن، وبسایت و مشاوران مواجه می‌شوند شاید فکر کنید که کمک گرفتن در این باره بسیار ساده شده است.

یک مشکل بزرگ
ولی یک مشکل وجود دارد که والدین تمایلی به کمک گرفتن از دیگران و درخواست از آنها ندارند.

بنابراین والدین زمانی که فشار و استرس سرپرستی و فرزند پروری طاقت فرسا می‌شود، برای مقابله با مشکلات باید چه کنند؟

راهکار های مقابله با سختی تربیت فرزندان
Susan McCormick از درمانگران مطرح خانواده می‌گوید سه راه کلی برای مقابله با مشکلات فرزندپروری و زمان های سخت این کار وجود دارد.

یکی از راهکار ها برای مقابله با این چالش، مراقبت از خود (Self-Care) است. McCormick تاکید بسیاری بر تغذیه خوب و خواب کافی برای والدین می‌کند.

او می‌گوید رعایت این موارد، به والدین توانایی مدیریت بهتر می‌دهد.

این درمانگر همچنین می‌گوید که فرزندان سزاوار دوران کودکی شاد و خوشایند هستند بنابراین بهتر است والدین با صرف کمی از وقت خود رابطه عاطفی محکمی را با فرزندان خود بسازند.

راهکار و استراتژی دیگر این است که بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ پافشاری ما بر داشتن فردی است که بتواند با شما گفتگو کند و برای شما کمکی باشد و به جای اینکه احساساتش را مخفی کند با گفتن چیز هایی که به نظرش درست است شما را راهنمایی کند.

حرف زدن با دیگران و در میان گذاشتن احساسات برای  والدینی که مرگ فرزند خود را تجربه می‌کنند، بسیار خوب است.

آخرین راهکاری که در این نوشته به آن می‌پردازیم این است که از دیگران هم کمک بخواهیم. اگر چه ممکن است اینکه از کسی درخواست کمک کنیم به این معنا باشد که مشکلی وجود دارد و دیگران از آن باخبر شوند.

راه مقابله با بچه ها و فرزندان پرخاشگر
البته زمانی که فرزندان شما پرخاشگر و قدرت مقابله با شما را داشته باشند، کنترل و پرورش آنها استرس زا تر است؛ کارشناسان در این باره می‌گویند اینکه فرزند شما جلوی شما در بیاید و از حرف های شما حساب نبرد بستگی به Tone و شیوه صحبت کردن شما دارد که می‌خواهید به او دستورالعملی را بدهید.

البته برای مقابله با پرخاشگری فرزندان می‌توانید با دادن حق انتخاب در برخی مسایل و همچنین با تشویق رفتار های خوب فرزند خود با این مشکل تا حد زیادی مقابله کنید.

منبع: سایت نظارت بر خانواده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست